Najnowsze komentarze

    Z branży

    • Edukacja ekonomicznaEdukacja ekonomiczna
      Bardzo wiele mówi się w ostatnich latach o kryzysie ekonomicznym oraz o długu publicznym. Jest to bardzo duży problem, bowiem dług publiczny to swoiste zadłużenie każdego Polaka, które niestety w …
    • Tabletki na wzrostTabletki na wzrost
      Tabletki na wzrost potencji. W życiu mężczyzny przychodzi w końcu taki wiek, kiedy zaczyna mieć on problemy z libido. Mówiąc inaczej, chciałby, a nie może, wiadomo o co chodzi. Nie …
    • Podatki. Zmora przedsiębiorcówPodatki. Zmora przedsiębiorców
      Podatki w Polsce to prawdziwa droga przez mękę. Przepisy są skomplikowane i daleko odstają od ideałów kreowanych przez Adama Smitha. On w swoich założeniach idealnych podatków twierdził, że powinny być …

    Strony

    Powszechność handlu zagranicznego

    W większości państw z powodzeniem do wielu lat funkcjonuje gospodarka wolnorynkowa. Oznacza to, że państwo w ograniczonym jedynie stopniu może kontrolować produkcję, eksport i import. Rolę tą przejęli współcześni przedsiębiorcy. To do ich decyzji zależy, ile dóbr wyprodukują oraz gdzie będą je sprzedawać. Obecnie sam dobry produkt to już niestety za mało, by zaistnieć na rynku. Ostra konkurencja zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w reklamy, akcje promocyjne i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dobrym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie dochodów i pozyskanie nowych rynków zbytu jest wprowadzenie oferty na rynki zagraniczne. Zazwyczaj obce kraje niechętnie decydują się na eksport, jeśli posiadają rodzimych producentów, którzy również wytwarzają świetnie produkty i świadczą podobne usługi. Mądre, perspektywiczne decyzje zwykle potrafią zagwarantować zamierzony sukces. Handel zagraniczny stał się obecnie bardzo powszechny. W dużej mierze przyczyniła się do tego globalizacja oraz rozwój sieci internet

    Comments are closed.