Najnowsze komentarze

    Z branży

    • Transformacja ekonomiczna
      W licznych krajach zarządzanych autorytarnie, szczególnie tych komunistycznych i teokratycznych, problemy gospodarcze wynikają przede wszystkim z wyjątkowo konserwatywnego prawa handlowego i gospodarczego. Kraje tak hermetycznie zamknięte na otoczenie chcą trzymać …
    • Maklerzy giełdowi – czy ich praca jest ważna
      Polacy to naród, który ma tendencję do niedoceniania zawodów, którzy sami nie wykonują. Stąd też na przykład wiele z nich jest niedocenianych mimo, iż dobrze płatnych. Tak jest też na …
    • Finanse policji
      Policja jest także instytucją finansowaną przez państwo. Finanse policji z całą pewnością nie należą do najlepszych, aczkolwiek należy sobie z tym jakoś radzić. Na pewno nie mogą zmniejszyć liczby patroli, …

    Strony

    Powszechność handlu zagranicznego

    W większości państw z powodzeniem do wielu lat funkcjonuje gospodarka wolnorynkowa. Oznacza to, że państwo w ograniczonym jedynie stopniu może kontrolować produkcję, eksport i import. Rolę tą przejęli współcześni przedsiębiorcy. To do ich decyzji zależy, ile dóbr wyprodukują oraz gdzie będą je sprzedawać. Obecnie sam dobry produkt to już niestety za mało, by zaistnieć na rynku. Ostra konkurencja zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w reklamy, akcje promocyjne i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dobrym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie dochodów i pozyskanie nowych rynków zbytu jest wprowadzenie oferty na rynki zagraniczne. Zazwyczaj obce kraje niechętnie decydują się na eksport, jeśli posiadają rodzimych producentów, którzy również wytwarzają świetnie produkty i świadczą podobne usługi. Mądre, perspektywiczne decyzje zwykle potrafią zagwarantować zamierzony sukces. Handel zagraniczny stał się obecnie bardzo powszechny. W dużej mierze przyczyniła się do tego globalizacja oraz rozwój sieci internet

    Comments are closed.