Najnowsze komentarze

    Z branży

    • Podatek belki i inne pomysły na ratowanie finansówPodatek belki i inne pomysły na ratowanie finansów
      W dobie powszechnego kryzysu ekonomicznego, który rozpoczęły Stany Zjednoczone, a który dotknął również Europę ekonomiści i finansiści prześcigają się w pomysłach co zrobić by zapewnić stałość finansowa poszczególnym krajom. Ich …
    • Z ekonomią za pan bratZ ekonomią za pan brat
      Ekonomia to nie jest wiedzą tajemną dostępną tylko dla wybitnych umysłów, jak sądzą niektórzy. Ta dziedzina nauki to bowiem to nic innego jak umiejętność zarządzania zasobami dostępnymi człowiekowi. Zarówno zasobami …
    • Grosz do grosza i będą milionyGrosz do grosza i będą miliony
      Oszczędzanie większości ludzi kojarzy się z wyrzeczeniami, odmawianiem sobie czegoś, tylko po to by odłożyć jakąś kwotę pieniędzy. Dlatego wolimy kupować i mieć poczucie, że pieniądze, które zarabiamy wystarczają by …

    Strony

    Powszechność handlu zagranicznego

    W większości państw z powodzeniem do wielu lat funkcjonuje gospodarka wolnorynkowa. Oznacza to, że państwo w ograniczonym jedynie stopniu może kontrolować produkcję, eksport i import. Rolę tą przejęli współcześni przedsiębiorcy. To do ich decyzji zależy, ile dóbr wyprodukują oraz gdzie będą je sprzedawać. Obecnie sam dobry produkt to już niestety za mało, by zaistnieć na rynku. Ostra konkurencja zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w reklamy, akcje promocyjne i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dobrym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie dochodów i pozyskanie nowych rynków zbytu jest wprowadzenie oferty na rynki zagraniczne. Zazwyczaj obce kraje niechętnie decydują się na eksport, jeśli posiadają rodzimych producentów, którzy również wytwarzają świetnie produkty i świadczą podobne usługi. Mądre, perspektywiczne decyzje zwykle potrafią zagwarantować zamierzony sukces. Handel zagraniczny stał się obecnie bardzo powszechny. W dużej mierze przyczyniła się do tego globalizacja oraz rozwój sieci internet

    Comments are closed.