Najnowsze komentarze

    Z branży

    • Kod rabatowy komputronikKod rabatowy komputronik
      Komputronik – dobry sklep komputerowy. Gdy chce się zrobić jakieś zakupy związane z szeroko rozumianą technologią informatyczną, to dobrze jest mieć w tym celu jakiś zaufany sklep. Nieważne, czy będzie …
    • Ekonomia w działaniach firmyEkonomia w działaniach firmy
      Przyznać trzeba, że bardzo ważną kwestią w działaniach każdej firmy są zagadnienia ekonomiczne. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, co wiąże się z budżetem, racjonalnym jego rozdysponowaniem oraz o podejmowanie …
    • Negocjowanie w warunkach globalnychNegocjowanie w warunkach globalnych
      Codziennie na rynkach dochodzi do najróżniejszego rodzaju transakcji. Są ich miliony jeśli policzyć wszystkie najmniejsze giełdy, a spora część z nich ma naprawdę duże znaczenie dla koniunktury lub przyszłości ekonomicznej …

    Strony

    Powszechność handlu zagranicznego

    W większości państw z powodzeniem do wielu lat funkcjonuje gospodarka wolnorynkowa. Oznacza to, że państwo w ograniczonym jedynie stopniu może kontrolować produkcję, eksport i import. Rolę tą przejęli współcześni przedsiębiorcy. To do ich decyzji zależy, ile dóbr wyprodukują oraz gdzie będą je sprzedawać. Obecnie sam dobry produkt to już niestety za mało, by zaistnieć na rynku. Ostra konkurencja zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w reklamy, akcje promocyjne i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dobrym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie dochodów i pozyskanie nowych rynków zbytu jest wprowadzenie oferty na rynki zagraniczne. Zazwyczaj obce kraje niechętnie decydują się na eksport, jeśli posiadają rodzimych producentów, którzy również wytwarzają świetnie produkty i świadczą podobne usługi. Mądre, perspektywiczne decyzje zwykle potrafią zagwarantować zamierzony sukces. Handel zagraniczny stał się obecnie bardzo powszechny. W dużej mierze przyczyniła się do tego globalizacja oraz rozwój sieci internet

    Comments are closed.